Žádosti o informace

Jak si požádat o svobodné informace?

Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, stanovuje poskytnout fyzickým i právnickým osobám na žádost informace vztahující se k jeho působnosti. Informací se pro účely tohoto zákona rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního. Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových  informací. 

Kdo a za jakých podmínek

Žádat o informace může každá fyzická i právnická osoba. Žádost o informaci se podává povinnému subjektu, v jehož působnosti je daná informace. V případě, že se žádost dotýká práv třetích osob, budou žádost a základní údaje o žadateli poskytnuty této osobě k možnosti uplatnění jejích práv.

Jak a kam se obrátit

Žádost o informaci se podává ústně, písemně či prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací příslušnému povinnému subjektu.

Možné způsoby zaslání žádosti

na adresu Základní škola Velký Ořechov,okres Zlín, příspěvková organizace, Velký Ořechov 124, 763 07 Velký Ořechov

emailem přes elektronickou podatelnu: info@zsvelkyorechov.cz

datovou schránkou: dgfmt3u

Nejnovější příspěvky

Soutěž třídních kolektivů 2. stupně ZŠ a SŠ

Soutěž třídních kolektivů 2. stupně ZŠ a SŠ je pořádána v rámci projektu  Implementace dlouhodobého záměru Zlínského kraje. Hlavním cílem této aktivity je podpora matematické gramotnosti žáků Zlínského kraje. Soutěž probíhala v úterý 25. 11. 2025 v době od 10:00 – 11:30. Naše škola se zapojila v kategorii Z8 a  Z9. Forma soutěže byla interaktivní s využitím webového...
Více informací

„Každý jiný, všichni spolu“

Ve středu 19. 11. 2025 se žáci třetí třídy zúčastnili programu primární prevence „Každý jiný, všichni spolu“ pod vedením metodika prevence z KPPP Zlín. Program byl zaměřen na kolektiv třídy. Žáci se aktivně zapojili do pestrých činností a her, neustále si připomínali, že i když jsou odlišní, tak spolu mohou vycházet, komunikovat a spolupracovat s respektem.
Více informací