Náplní školní metodičky prevence je získávání informací pro včasné odhalování rizik (monitoring), plánování realizací preventivních intervencí, evaluace – standardními způsoby získává zpětnou vazbu o preventivních intervencích poskytnutých v rámci MPP a ověřování plánovaných aktivit na základě výsledků z hodnocení.
Škola má vytvořeny vlastní programy proti typům rizikového chování včetně krizového plánu. Minimální preventivní program je vypracováván na základě vyhodnocení předchozího školního roku, na jeho tvorbě spolupracují všichni pedagogičtí pracovníci.
Spolupráce s rodiči je zajištěna formou informování o strategii MPP a přímou účastí na realizaci MPP. Škola nabízí besedy pro rodiče o aktuálních tématech, individuální konzultace.
V rámci specifické prevence škola organizuje pro žáky besedy a výukové programy s preventivními tématy v souladu se školním vzdělávacím programem.
Nespecifická prevence cílí především na posílení a rozvíjení vztahů se spolužáky, na smysluplné využití volného času, na společenské události, respektování a uchovávání tradic, na společenské uplatnění, dbá na uvědomování si správných životních hodnot.